Pogoji poslovanja

Splošni pogoji spletne trgovine monomi.si so sestavljeni v skladu z

  • Zakon o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 130/22)
  • Zakon o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22)
  • Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 130/22, 151/22, 18/23 – ZDU-1O)
  • Zakon o elektronskem poslovanju na trgu (Uradni list RS, št. 96/09 – uradno prečiščeno besedilo, 19/15, 189/21 – ZDU-1M, 18/23 – ZDU-1O)

Splošni pogoji poslovanja določajo delovanje spletne trgovine monomi.si, pravice in obveznosti uporabnika in trgovine ter urejajo poslovni odnos med trgovino monomi.si in kupcem.

Kupca zavezujejo splošni pogoji, ki so veljavni v trenutku nakupa (oddaje spletnega naročila). Uporabnik je ob oddaji naročila vsakič posebej opozorjen na splošne pogoje poslovanja in z oddajo naročila potrdi svojo seznanjenost z njimi.

Podatki o podjetju

S trgovino monomi.si (v nadaljevanju trgovina) upravlja podjetje MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja (v nadaljevanju ponudnik).

MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja
Partizanska cesta 35
2000 Maribor
Davčna številka: SI93908881
Matična številka: 9176276000
TRR: SI56 0400 0027 7063 660 pri NOVA KBM d.d.
E-naslov: info@monomi.si
Telefonska številka: 041462491

Avtorske pravice

Vse vsebine, objavljene na monomi.si, so last podjetja MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja, in se lahko uporabljajo le v nekomercialne namene. Brez dovoljenja podjetja MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja, se jih ne sme kopirati, razmnoževati ali distribuirati na kakršenkoli drug način. MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja si pridržuje pravico do sprememb vsebin, objavljenih na spletni strani monomi.si.

Dostopnost informacij

Z uporabo spletnega mesta se vsak uporabnik strinja, da je seznanjen s splošnimi pogoji poslovanja in da se z njimi v celoti strinja. Šteje se, da z oddajo naročila v kakršnikoli obliki v celoti sprejemate te splošne pogoje poslovanja.
Monomi.si se zavezuje, da bo kupcu zagotovil naslednje informacije:

• Podatke o podjetju MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja (ime in sedež podjetja, matična številka, davčna številka, TRR),
• kontaktne podatke, ki uporabniku omogočajo hitro in učinkovito komunikacijo (e-pošta, telefon),
• bistvene lastnosti artiklov (vključno s poprodajnimi storitvami in garancijami) ter rok veljavnosti tega podatka,
• dostopnost artiklov (vsak artikel, ki je v ponudbi na spletnem mestu, naj bi bil dostopen v razumljivem roku – razen če ni na zalogi),
• pogoje dostave artiklov (ter način, kraj in rok dostave),
• cene, ki morajo biti jasno in nedvoumno določene in razvidno mora biti prikazano, ali že vsebujejo davke in stroške prevoza in druge dajatve, ter rok veljavnosti tega podatka,
• način plačila in dostave ali izpolnitve, ter rok veljavnosti tega podatka,
• časovno veljavnost ponudbe,
• rok, v katerem je možno odstopiti od pogodbe in pogoje za odstop (opis pravice do odstopa v skladu s 43.č ZVPot; v primerih, ko potrošnik v skladu s 43.č členom ZVPot nima pravice do odstopa, je o tem izrecno obveščen),
• pojasnilo postopka s pritožbo, vključno z vsemi podatki o kontaktni osebi ali službi za stike s kupci.

Odgovornost

Za zaplete in težave, ki bi nastale ob morebitni nepravilni uporabi blaga/storitev., podjetje MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja ne odgovarja. Prav tako zaposleni v centru za pomoč uporabnikom spletne trgovine MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja niso pristojni za osebno reševanje morebitnih težav glede uporabe blaga/storitev.
Podjetje MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja ni odgovorno za morebitne občasne težave pri delovanju spletne strani monomi.si,  morebitno netočnost informacij in tudi ne za morebitno škodo, nastalo zaradi uporabe napačnih ali nepopolnih informacij.

Podjetje MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja, si pridržuje pravico od odstopa pogodbe oz. realizacije naročila v kolikor nastane bistvena napaka v ponudbi. Bistvena napaka zajema elemente, na podlagi katerih podjetje MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja ne bi pristala na sklenitev pogodbe. Med omenjene napake spadajo tudi očitne napake v ceni, ki so lahko posledica človeške napake, tehničnih in drugih težav.
Komunikacija poteka izključno preko spletne strani in elektronske pošte.

Pritožbe in spori

Podjetje MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja spoštuje veljavno zakonodajo o varstvu potrošnikov. Podjetje MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja se trudi izpolnjevati svojo dolžnost vzpostaviti učinkovit sistem obravnavanja pritožb in določiti osebo, s katero se, v primeru težav, kupec lahko poveže telefonsko ali po elektronski pošti. Pritožbe lahko oddate pisno po elektronski pošti na naslov: info@monomi.si. Podjetje bo v treh delovnih dneh potrdilo, da je prejelo pritožbo, sporočilo kupcu, kako dolgo jo bo obravnavalo in ga vseskozi obveščalo o poteku postopka.

Podjetje MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja si po svojih najboljših močeh prizadeva, da se morebitni spori rešijo sporazumno.

Izvensodno reševanje potrošniških sporov

Skladno z zakonskimi normativi ne priznavamo nobenega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki bi ga potrošnik lahko sprožil v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov. Podjetje MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja, ki kot ponudnik blaga in storitev omogoča spletno trgovino na območju Slovenije, na svoji spletni strani objavlja elektronsko povezavo na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov (SRPS). Platforma je potrošnikom na voljo na povezavi tukaj.
Navedena ureditev izhaja iz Zakona o izvensodnem reševanju potrošniških sporov, Uredbe (EU) št. 524/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o spletnem reševanju potrošniških sporov ter spremembi Uredbe (ES) št. 2016/2004 in Direktive 2009/22/ES.

Ponudba izdelkov

Naročanje blaga

V spletni trgovini monomi.si lahko blago in storitve naročite na naslednji način: Preko obrazca v spletni trgovini.

Pri naročilu preko obrazca na spletni strani je obvezna navedba elektronskega naslova, na katerega pošljemo potrdilo naročila. Glede odstopa od naročila glejte točko Preklic naročila.

Kupoprodajna pogodba (naročilo) je v elektronski obliki shranjena na strežniku ponudnika in kupcu dostopna s pisno zahtevo po elektronski pošti info@monomi.si. Račun se hrani na poslovni enoti podjetja MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja, Partizanska cesta 35, 2000 Maribor.

Nakup

Kupoprodajna pogodba med trgovino MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja in kupcem je v spletni trgovini monomi.si sklenjena v trenutku, ko MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja kupcu pošlje prvo potrditveno elektronsko sporočilo o statusu njegovega naročila (z naslovom: Potrditev naročila iz spletne trgovine monomi.si). Od tega trenutka so vse cene in drugi pogoji fiksirani in veljajo tako za MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja kot za kupca. Kupoprodajna pogodba (t.j. prvo elektronsko sporočilo o statusu naročila) je v elektronski obliki shranjena na strežniku MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja.

Postopek nakupa

Nakup na vseh spletnih straneh podjetja MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja izvedete tako, da v obrazec za naročilo vpišete vaše podatke in kliknete na gumb za naročilo.

Izbira artikla: V obrazcu za naročilo izberete ustrezen izdelek/storitev oz. količino, ki jo želite naročiti. Pred klikom na gumb za naročilo so vam na spletni strani vedno dostopni podatki o izdelku, ki ga naročate.

Potrditev naročila: Ko oddate naročilo boste preusmerjeni na spletno stran s sporočilom, da je vaše naročilo sprejeto. Poleg tega boste na vpisani e-mail naslov dobili potrdilo o naročilu z vsemi podatki glede vrste izdelka, količine, končne cene in datuma dostave.

Preklic naročila: Naročilo se smatra za potrjeno, če kupec naročila ne prekliče v 1h od oddanega naročila. MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja ob prejemu potrditve o naročilu pregleda stanje zalog oz. možnost dobave. Če artikla ni mogoče dobaviti v napisanem roku se kupca o tem obvesti na vpisano telefonsko številko oz. e-mail naslov. Kupec lahko prekliče naročilo tako, da odgovori na e-mail, ki ga je prejel ob naročilu. Zahteva za preklic mora vsebovati ime in priimek uporabnika, naslov, številko naročila in datum naročila, v zadevi (e- pošta), mora biti napisano: preklic naročila in št. naročila.

Odpošiljanje: MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja v dogovorjenem roku pripravi in odpošlje blago z dogovorjeno metodo pošiljanja.

Kupcu je po izbiri blaga in pred oddajo naročila v košarici/na blagajni omogočen pregled celotne vsebine naročila vključno s količino in ceno ter popravek morebitnih napak oz. količin naročenega.

Unovčenje kode

Koda za popust prinaša različne ugodnosti pri nakupu prek spletne trgovine monomi.si in je časovno omejena. Aktivno promocijsko kodo za popust občasno najdete na naslovni strani oglasnega sporočila na monomi.si, v e-novicah, ki jih lahko mesečno pošiljamo ali v drugih medijih oz. družabnih omrežjih (tiskani mediji, Facebook, Instagram, …).

Uporaba promocijske kode:

Izberite artikle, ki jih želite kupiti in jih dajte v košarico. Ko končate z dodajanjem artiklov v košarico, nadaljujte s klikom na ikono košarice (zgoraj desno). Pod izbranimi artikli je polje pred katerim piše »Koda kupona«. Vanj vpišete aktivno promocijsko kodo in vnos potrdite s klikom na gumb »Unovči« in »Posodobi košarico«. S tem se od celotnega zneska odšteje vrednost popusta, ki ste ga s kodo pridobili.

Ostane znesek, ki ga je potrebno še poravnati. V vsakem nakupu je možno izkoristiti le eno promocijsko kodo (na primer: ob naročilu 2 artiklov lahko sočasno uporabite največ 1 promocijsko kodo).

Sprememba naročila

Kupec lahko svoje naročilo prekliče ali spremeni tako, da na spletni strani odda novo naročilo z novimi podatki, na e-mail naslov info@monomi.si pa pošlje zahtevek za preklic naročila. Kupec lahko naročilo prekliče ali spremeni tudi po telefonu na 041 462 491.

Načini plačila

Monomi.si omogoča naslednja plačila:
Neposredna bančna transakcija
Plačilo s kreditno kartico
Plačilo po povzetju

Dostava

Pogodbeni partner za dostavo pošiljk trgovine monomi.si je GLS Slovenija, vendar si MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja pridržuje pravico izbrati drugo dostavno službo, če bo s tem naročilo lahko izpolnil bolj učinkovito, ali zaradi drugih prodajnih aktivnosti.

Pošiljka bo odposlana preko kurirske službe GLS Slovenija.

Strošek pošiljanja za kupca znaša 5,00 EUR. V kolikor je znesek nakupa višji od 60.00 EUR, strošek poštnine poravna MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja.

Naročeni izdelki bodo najverjetneje odposlani že naslednji delovni dan od naročila, najkasneje pa v 3 delovnih dneh.

Cene

Vse cene, navedene na spletni strani, so izražene v evrih in vsebujejo DDV. Izdani račun vsebuje poleg cene izdelka tudi stroške pošiljanja v višini, navedeni na naročilnici. Akcijske ponudbe (popusti) so lahko tedenske ali dnevne, oblikujejo se v odvisnosti od povpraševanja in razpoložljive zaloge.

Podjetja oziroma zavezanci za DDV morajo pri naročilu predložiti identifikacijsko številko oziroma davčno številko. Cene veljajo od 21. 10. 2022 do preklica oziroma sprememb, ponudnik si pridržuje pravico, da lahko cene spremeni.

Spletna cena je cena dostopna vsem uporabnikom spletne trgovine monomi.si. Spletna cena velja tudi v primeru telefonske oddaje naročila, ko se podatki kupca in naročila oddajo v sistem digitalno prek spletnega obrazca.

Prvotna cena je višja, stara cena artikla, po kateri je bil artikel v prodaji pred znižanjem cene.
Cena je nova trajno znižana cena artikla, ki velja po znižanju cene artikla. Trajanje oz. veljavnost cene ni izrecno omejena.

Akcijska cena je cena, ki velja zgolj omejeno časovno obdobje. To obdobje je datumsko določeno, se pa v primerih razpoložljivosti zalog lahko ustrezno podaljša.

Skupaj znesek je seštevek vseh cen artiklov, v prodaji izven paketa.

Cena za paket je ugodnejša cena vseh artiklov v paketu glede na skupno ceno oz. seštevek vseh cen posameznih artiklov.

Cena brez kupona se prikaže v primeru aktivacije časovno omejenega kupona za popust na spletni strani. Cena brez kupona pomeni prvotno ceno, ki bi veljala brez aktivacije kupona.

Cena s kuponom je cena, ki velja v primeru aktiviranega kupona za popust na spletni strani.

Garancija

Artikli imajo garancijo, če je tako navedeno na garancijskem listu ali na računu. Garancija je veljavna ob upoštevanju navodil na garancijskem listu ter ob predložitvi računa. Garancijski roki so navedeni na garancijskih listih ali na računu.

Informacija o garanciji je navedena tudi na strani s predstavitvijo artikla. Če informacije o garanciji ni, artikel nima garancije ali pa podatek v tem trenutku ni znan. V slednjem primeru lahko kupec kontaktira MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja, ki bo zagotovil ažurno informacijo.

Neskladnost blaga

Podjetje MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja v skladu z ZVPot nosi odgovornosti za neskladnost  na blagu, ki se pokažejo v dveh letih od prevzema blaga.

Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti blaga, če o neskladnosti obvesti prodajalca po e-pošti na: info@monomi.si v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila neskladnost odkrita.

Potrošnik mora v obvestilu o neskladnosti blaga natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda.

Obvestilo o neskladnosti blaga lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec mora izdati potrdilo.

Prodajalec ne odgovarja za neskladnost na blagu, ki se pokažejo po tem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.

Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o neskladnosti blaga, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
• odpravi napako na blagu ali
• vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
• blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
• vrne plačani znesek.

Če obstoj neskladnosti na blagu ni sporen, mora podjetje čim prej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi potrošnikovi zahtevi.

Podjetje mora pisno odgovoriti potrošniku na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, če je obstoj neskladnosti blaga sporen.

Kdaj je blago neskladno? Kadar:

• artikel nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali za promet,
• artikel nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana,
• artikel nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane,
• je prodajalec izročil artikel, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

Kako se preverja primernost artikla?

Preverja se z drugim, brezhibnim artiklom enake vrste, hkrati pa tudi z izjavami proizvajalca oziroma navedbami na samem artiklu.

 

Podrobnejša opredelitev pravic potrošnika na podlagi Zakona o varstvu potrošnikov:

 

JAMČEVALNI ZAHTEVKI V PRIMERU NESKLADNOSTI

81. člen

(jamčevalni zahtevki in druge pravice potrošnika)

(1) V primeru neskladnosti blaga je potrošnik, ki je o neskladnosti blaga obvestil prodajalca, pod pogoji in v vrstnem redu iz tega odseka, upravičen da:

  1. zahteva od prodajalca brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga;

  2. zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.

(2) Potrošnik lahko zadrži plačilo preostalega dela kupnine ali dela tega preostalega dela kupnine, dokler prodajalec ne izpolni svoje obveznosti iz tega odseka. Potrošnik to pravico uveljavlja z izjavo, s katero prodajalca obvesti o svoji odločitvi.

(3) V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza blaga, ki nastanejo zaradi uveljavljanja jamčevalnega zahtevka iz prvega odstavka tega člena.

82. člen

(vzpostavitev skladnosti)

(1) Potrošnik lahko od prodajalca zahteva, da v razumnem roku od trenutka, ko prodajalca obvesti o neskladnosti, ki ni daljši od 30 dni, brezplačno vzpostavi skladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za potrošnika, pri čemer se upoštevata zlasti narava blaga in namen, za katerega potrošnik blago potrebuje.

(2) Rok iz prejšnjega odstavka se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave, vendar za največ 15 dni. Pri določitvi podaljšanega roka se upoštevajo narava in kompleksnost blaga, narava in resnost neskladnosti ter napor, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave. O številu dni za podaljšanje roka in razlogih za njegovo podaljšanje prodajalec obvesti potrošnika pred potekom roka iz prejšnjega odstavka.

(3) Šteje se, da je skladnost blaga vzpostavljena brezplačno, če prodajalec nosi tudi plačilo potrebnih stroškov, ki nastanejo pri vzpostavitvi skladnosti blaga, zlasti stroške pošiljanja, prevoza, dela ali materiala.

(4) Da bi se vzpostavila skladnost blaga, lahko potrošnik izbere med popravilom blaga in zamenjavo blaga z novim brezhibnim blagom, razen če:

– je izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka nemogoča ali

– izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka predstavlja nesorazmerne stroške za prodajalca v primerjavi z drugim jamčevalnim zahtevkom ob upoštevanju vseh okoliščin.

(5) Okoliščine iz druge alineje prejšnjega odstavka so zlasti vrednost, ki bi jo imelo blago, če ne bi bilo neskladno, pomen neskladnosti in možnost, da bi se potrošniku brez znatnih nevšečnosti zagotovil drug jamčevalni zahtevek.

(6) Prodajalec lahko zavrne potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga, če popravilo in zamenjava nista mogoča ali če bi mu povzročila nesorazmerne stroške ob upoštevanju vseh okoliščin, tudi tistih iz prejšnjega odstavka.

(7) Kadar je za vzpostavitev skladnosti potrebno popravilo ali zamenjava blaga, da potrošnik blago na voljo prodajalcu. Kadar je za vzpostavitev skladnosti potrebna zamenjava blaga, prodajalec zamenjano blago vzame nazaj na lastne stroške.

(8) Kadar je treba blago, ki je bilo nameščeno v skladu z njegovo naravo in namenom, preden se je pokazala neskladnost, za namene popravila ali zamenjave blaga odstraniti, obveznost popravila ali zamenjave blaga vključuje tudi odstranitev neskladnega blaga in namestitev nadomestnega ali popravljenega blaga oziroma kritje stroškov te odstranitve in nove namestitve.

(9) Potrošniku ni treba plačati za običajno uporabo zamenjanega blaga v obdobju pred zamenjavo.

83. člen

(znižanje kupnine in odstop od prodajne pogodbe)

(1) Potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali odstopi od prodajne pogodbe v katerem koli od naslednjih primerov:

– prodajalec ni popravil ali zamenjal blaga ali, kadar je to ustrezno, ni končal popravila ali izvedel zamenjave blaga v skladu s tem zakonom oziroma je zavrnil potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga v skladu s šestim odstavkom prejšnjega člena;

– neskladnost obstaja, čeprav je prodajalec poskušal vzpostaviti skladnost;

– narava neskladnosti je tako resna, da upravičuje takojšnje sorazmerno znižanje kupnine ali odstop od prodajne pogodbe, ali

– prodajalec je izjavil ali pa je iz okoliščin očitno, da prodajalec ne bo vzpostavil skladnosti blaga v razumnem roku ali brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.

(2) Ne glede na prejšnji odstavek lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga.

(3) Če potrošnik zahteva sorazmerno znižanje kupnine, je znižanje kupnine sorazmerno zmanjšanju vrednosti blaga, ki ga je potrošnik prejel, v primerjavi z vrednostjo, ki bi jo imelo blago, če bi bilo skladno.

(4) Odstop od prodajne pogodbe potrošnik uveljavlja z izjavo, s katero prodajalca obvesti o odločitvi, da odstopa od prodajne pogodbe.

(5) Kadar se neskladnost nanaša le na del blaga, dobavljenega na podlagi prodajne pogodbe, in obstaja razlog za odstop od prodajne pogodbe v skladu s prvim ali drugim odstavkom tega člena, lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe v zvezi s tem blagom in katerim koli drugim blagom, ki ga je pridobil skupaj z neskladnim blagom, če od potrošnika ni mogoče razumno pričakovati, da bo obdržal le blago, ki je skladno.

(6) Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, potrošnik prodajalcu na stroške prodajalca vrne blago.

(7) Potrošnik ne more odstopiti od prodajne pogodbe, če je neskladnost zgolj neznatna. Dokazno breme glede tega, ali je neskladnost neznatna, nosi prodajalec.

84. člen

(obvestilo o neskladnosti in pregled blaga)

(1) Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti, če o neskladnosti obvesti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena.

(2) Potrošnik v obvestilu o neskladnosti natančno opiše neskladnost.

(3) Obvestilo o neskladnosti lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec izda potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bilo blago kupljeno, ali pa ga sporoči zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil prodajno pogodbo.

(4) Potrošnik prodajalcu omogoči, da blago, za katerega potrošnik zatrjuje, da je neskladno, pregleda.

85. člen

(obstoj neskladnosti)

Če je obstoj neskladnosti blaga sporen, prodajalec o tem pisno obvesti potrošnika v osmih dneh od prejema jamčevalnega zahtevka potrošnika.

86. člen

(rok za vračilo plačanega zneska ali dela kupnine)

(1) Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, prodajalec potrošniku vrne plačan znesek nemudoma, vendar najpozneje v osmih dneh po prejemu blaga ali dokazila, da je potrošnik blago poslal nazaj.

(2) Kadar potrošnik v skladu s tretjim odstavkom 83. člena tega zakona zahteva sorazmerno znižanje kupnine, prodajalec vrne del kupnine v osmih dneh od prejema zahtevka za sorazmerno znižanje kupnine.

87. člen

(izguba pravic)

Pravice iz prvega odstavka 81. člena tega zakona prenehajo v dveh letih od dneva, ko je potrošnik o neskladnosti blaga obvestil prodajalca.

 

Prevzem artiklov, vrnjenih iz obravnave garancije ali stvarne napake

Kupec je dolžan artikel, ki ga je prodajalcu izročil v garancijsko ali drugačno obravnavo, po zaključku obravnave prevzeti. Kupec prevzame artikel na prevzemnem mestu, na katerem ga je osebno izročil prodajalcu, v primeru, da ga je poslal po pošti, pa mu bo vrnjen na naslov za dostavo.

Prodajalec kupcu pošlje obvestilo o vrnitvi artikla iz obravnave ter ga pozove na prevzem artikla. Kupec je dolžan artikel prevzeti v roku 14 dni od dneva obvestila.

Če kupec artikla ne prevzame v navedenem roku, se artikel izroči v hrambo prodajalcu na naslovu njegovega skladišča: MONOMI, Teja Osterc s.p., spletna prodaja. Prodajalec hrani artikel v lastnem skladišču do poteka 6 mesecev od dneva obvestila. Prodajalec ima za to obdobje pravico do povračila vseh stroškov skladiščenja (1 €/dan) ter pravico do povračila vseh za ohranitev artikla potrebnih stroškov.

Po poteku 6 mesecev od dneva obvestila lahko prodajalec artikel proda prek spletne trgovine monomi.si in doseženi znesek kupnine, po odbitku prodajnih in ostalih stroškov prodajalca, nakaže kupcu. V primeru, da je vrednost artikla neznatna, ga lahko prodajalec podari v dobrodelne namene in v tem primeru kupcu ni dolžan nobenega vračila. Prodajalec 15 dni pred iztekom 6 mesečnega roka hrambe kupca obvesti o nameravani prodaji oziroma o podaritvi artikla, po prodaji pa tudi o doseženi ceni in znesku stroškov ter o nakazilu preostanka kupnine na transakcijski račun kupca.

Vračilo blaga

Za odstop od pogodbe se neposredno uporabljajo zakonska določila kot sledi:

UVELJAVLJANJE PRAVICE DO ODSTOPA OD POGODBE

134. člen

(pravica do odstopa od pogodbe)

Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov, ima potrošnik pravico, da v 14 dneh obvesti podjetje, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev.

135. člen

(izjeme od pravice do odstopa od pogodbe)

Razen če sta se pogodbeni stranki dogovorili drugače, potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe iz prejšnjega člena pri teh pogodbah:

  1. o blagu ali storitvah, katerih cena je odvisna od nihanj na trgih, na katera podjetje nima vpliva in ki lahko nastopijo v roku odstopa od pogodbe;
  2. o blagu, ki je izdelano po natančnih navodilih potrošnika in prilagojeno njegovim osebnim potrebam;
  3. o blagu, ki je hitro pokvarljivo ali mu hitro preteče rok uporabe;
  4. o opravljanju storitve, ki potrošnika zavezuje k plačilu, če podjetje pogodbo v celoti izpolni ter se je opravljanje storitve začelo na podlagi potrošnikovega izrecnega predhodnega soglasja in s privolitvijo, da izgubi pravico do odstopa od pogodbe, ko jo podjetje v celoti izpolni;
  5. o dobavi zapečatenih avdio ali videoposnetkov in računalniških programov, če je potrošnik po dostavi odprl varnostni pečat;
  6. o dobavi časopisov, periodičnega tiska ali revij razen pri naročniških pogodbah za dobavo takih publikacij;
  7. o dobavi zapečatenega blaga, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je potrošnik po dostavi odprl pečat;
  8. o dobavi blaga, ki je zaradi svoje narave neločljivo pomešano z drugimi predmeti;
  9. o dobavi alkoholnih pijač, katerih cena je dogovorjena ob sklenitvi prodajne pogodbe in ki se lahko dostavijo po 30 dneh, njihova dejanska vrednost pa je odvisna od nihanj na trgu, na katera podjetje nima vpliva;
  10. sklenjenih na javnih dražbah;
  11. pri katerih je potrošnik izrecno zahteval obisk podjetja na domu zaradi izvedbe nujnega popravila ali vzdrževanja. Če podjetje pri takem obisku opravi še dodatne storitve, ki jih potrošnik ni izrecno zahteval, ali dostavi blago, ki ne predstavlja nadomestnih delov, nujno potrebnih za vzdrževanje ali popravilo, ima potrošnik za navedene dodatne storitve in blago pravico do odstopa od pogodbe;
  12. o nastanitvi, ki ni namenjena stalnemu bivanju, prevozu blaga, najemu vozil, pripravi in dostavi hrane, ali storitvah za prosti čas, pri katerih se podjetje zaveže, da bo izpolnilo svojo obveznost ob točno določenem datumu ali v točno določenem roku;
  13. o dobavi digitalne vsebine, ki se ne dobavi na materialnem nosilcu podatkov, če se je izvajanje začelo in, kadar pogodba potrošnika zavezuje k plačilu, če:

– je potrošnik predhodno podal izrecno soglasje za začetek izvajanja v času odstopnega roka,

– je potrošnik privolil, da s tem izgubi pravico do odstopa od pogodbe, in

– je podjetje predložilo potrdilo v skladu s šestim odstavkom 132. člena ali z drugim odstavkom 133. člena tega zakona.

136. člen

(štetje roka)

(1) Pri prodajni pogodbi začne odstopni rok iz 134. člena tega zakona teči z dnem, ko:

  1. potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad blagom;
  2. potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad zadnjim kosom blaga, če je predmet pogodbe več kosov blaga, ki jih potrošnik naroči v enem naročilu;
  3. potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad zadnjo pošiljko ali kosom blaga, če je dostava blaga sestavljena iz več pošiljk ali kosov;
  4. potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad prvim kosom blaga, če je dostava blaga v določenem obdobju redna.

(2) Prejšnji odstavek se uporablja tudi za digitalno vsebino, ki se dobavi na materialnem nosilcu podatkov.

(3) Pri pogodbi o opravljanju storitve ali dobavi digitalne vsebine, ki se ne dobavi na materialnem nosilcu podatkov, začne odstopni rok iz prvega odstavka tega člena teči z dnem sklenitve pogodbe.

(4) Pri pogodbi o dobavi vode, plina ali električne energije, če se ti ne prodajajo v omejeni prostornini ali določeni količini, ter daljinskega ogrevanja začne odstopni rok iz prvega odstavka tega člena teči z dnem sklenitve pogodbe.

Za sklepanje pogodb v elektronski obliki veljajo določila Zakona o elektronskem poslovanju na trgu (Uradni list RS, št. 96/09 – uradno prečiščeno besedilo, 19/15, 189/21 – ZDU-1M, 18/23 – ZDU-1O), zlasti pa:

  1. člen

1

(sklepanje pogodb v elektronski obliki)

(1) Ponudnik storitev, ki sklepa pogodbe v elektronski obliki, mora pogodbena določila in splošne pogoje zagotoviti v taki obliki, da jih prejemnik storitve lahko shrani in reproducira.

(2) Ponudnik storitev mora poleg drugih zahtev v zvezi s podatki v skladu z veljavnimi predpisi pred oddajo naročila prejemnika storitve v elektronski obliki, jasno, razumljivo in nedvoumno:

– opisati tehnične postopke za sklenitev pogodbe,

– navesti, ali bo shranil besedilo pogodbe in ali bo dostopno prejemniku storitve,

– opisati tehnična sredstva za prepoznavanje in popravo napak pred oddajo naročila ter

– poleg slovenščine navesti ostale jezike, v katerih je mogoče skleniti pogodbo.

(3) Ponudnik storitev mora prejemniku storitve omogočiti uporabo ustreznih, učinkovitih in dostopnih elektronskih sredstev, s katerimi lahko prepozna in popravi napake pri vnosu pred oddajo naročila.

(4) Ponudnik storitev mora prejem naročila v elektronski obliki, takoj potrditi s potrdilom o prejemu v elektronski obliki.

(5) Naročilo in potrdilo o prejemu se štejeta za prejeti, ko je strankam, ki sta jima namenjeni, omogočen dostop do njiju.

(6) Kadar ponudnika storitev zavezujejo kodeksi ravnanja, jih mora navesti ter zagotoviti ali opisati elektronski dostop do njih.

(7) Določbe drugega, tretjega, četrtega in šestega odstavka tega člena se ne uporabljajo, če se pogodba sklene izključno z izmenjavo elektronske pošte ali s primerljivimi posamičnimi sporočili.

(8) Določbe drugega, tretjega, četrtega, petega in šestega odstavka tega člena se ne uporabljajo če se stranke, ki niso potrošniki, dogovorijo drugače.

Odstopni obrazec in vračilo blaga

Ponudnik za vračilo blaga uporablja neposredne zakonske podlage in sicer:

Obrazec z informacijami v zvezi z uveljavljanjem pravice potrošnika do odstopa od pogodbe (Obr. IOP)

Obrazec za uveljavitev pravice potrošnika do odstopa od pogodbe 

Stroški, povezani z odstopom od pogodbe so opredeljeni v Zakonu in sicer:

141. člen

(stroški, povezani z odstopom od pogodbe)

(1) Potrošnik z uveljavljanjem pravice do odstopa od pogodbe prevzema le obveznosti iz tega člena in tretjega odstavka 143. člena tega zakona.

(2) Potrošnik v zvezi z odstopom od pogodbe krije samo stroške vračila blaga ali digitalne vsebine, ki je dobavljena na materialnem nosilcu podatkov, razen če te stroške krije podjetje ali če podjetje predhodno ne seznani potrošnika, da ga bremeni ta strošek.

(3) Če potrošnik odstopi od pogodbe po tem, ko je skladno s sedmim odstavkom 132. člena ali tretjim odstavkom 133. člena tega zakona zahteval, da podjetje začne opravljati storitev ali dobavo vode, plina ali električne energije, če se ti ne prodajajo v omejeni prostornini ali določeni količini, ali daljinskega ogrevanja v odstopnem roku iz 134. člena tega zakona, plača podjetju znesek v sorazmerju z opravljeno storitvijo do dneva obvestitve podjetja o odstopu od pogodbe. Sorazmerni del se izračuna glede na skupno vrednost pogodbe. Če je cena v pogodbi glede na tržno ceno previsoka, se sorazmerni del izračuna glede na tržno vrednost.

(4) Potrošnika ne bremeni znesek iz prejšnjega odstavka, če mu podjetje ni zagotovilo informacij iz 6. in 9. točke prvega odstavka 130. člena tega zakona ali če ni zahteval, da podjetje začne opravljati storitev ali dobavo vode, plina ali električne energije, če se ti ne prodajajo v omejeni prostornini ali določeni količini, ali daljinskega ogrevanja skladno s sedmim odstavkom 132. člena ali tretjim odstavkom 133. člena tega zakona.

(5) Potrošnika ne bremenijo stroški celotne ali delne dobave digitalne vsebine, ki se ne dobavi na materialnem nosilcu podatkov, če:

– potrošnik ni dal predhodnega soglasja, da se začne opravljati storitev pred pretekom odstopnega roka iz 134. člena tega zakona;

– potrošnik ni potrdil, da s soglasjem iz prejšnje točke izgubi pravico do odstopa, ali

– podjetje potrošniku ni zagotovilo potrdila v skladu s šestim odstavkom 132. člena ali drugim odstavkom 133. člena tega zakona.

  1. člen

(odgovornost za zmanjšano vrednost)

(1) Potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje vrednosti posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.

(2) Potrošnik ne odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če ga podjetje ne seznani s pravico do odstopa od pogodbe skladno s 6. točko prvega odstavka 130. člena tega zakona.

Vse pravice potrošnika so natančneje opredeljene v zakonu in sicer:

http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO7054

Obveza odgovornosti

Ponudnik se po svojih najboljših močeh trudi zagotoviti ažurnost in pravilnost podatkov, ki so objavljeni na njegovih straneh in trgovini. Kljub temu pa se lahko lastnosti artiklov, rok dobave ali cena spremenijo tako hitro, da ponudnik ne uspe popraviti podatkov na spletnih straneh. V takem primeru, bo ponudnik kupca obvestil o spremembah in mu omogočil odstop od naročila ali zamenjavo naročenega artikla.